Wiskunde A   –  Basisvaardigheden

This Post Has 29 Comments

  1. Hoi Hester ,
    Ken je Sieger Kooij? Ik zit hier met Frans van Dam (een oud docent van jou). Ik hoor dat je dit allemaal zelf hebt opgezet. Goed zeg! Ik heb bij eht betasteunpunt Zuid-Holland gewerkt. Wij zetten ons ook in voor het onderwijs. Sieger heeft ooit een ‘nascholingscursus – examentraining voor leerlingen’ opgezet. Zo heeft hij zijn tijd een beetje terugverdiend.

    Ook wat voor jou?

    Groet, Vincent

  2. De knoppen werken bij mij op allebei m’n browsers niet. Ik zoek uitleg over Verhoudingen maar zodra ik op de knop druk gebeurd er helemaal niks. Dan maar op YouTube zoeken

  3. Hallo ik wil de site bezoeken maar kom er niet op.
    Ik moet een preZi versie downloaden die betaald is.
    Ik doe het wel op een iPad.

    Graag hulp

  4. Hester,

    Fantastische prezi´s. Misschien aardig om bij enkele haakjes wegwerken deze toe te voegen:

    Herleid: 5 – (3x – 6)

    Leerlingen vermenigvuldigen die 5 vaak mee met de haakjes. En raken in de war bij de twee minnen.

    Groet, Hugo Spreeuw

    1. Ik kom er net achter dat ze bij mij ook niet werken, alleen bij dit onderwerp! Ik probeer het zsm op te lossen. Alle video’s kan je via YouTube kijken. Zoek op deze titels + wiskunjeleren, en check dat er niet ‘(oud)’ achter staat, want dat zijn oude versies.

  5. Hallo maakt u toevallig ook video’s over negatieve getallen en die vermenigvuldigen zo ja dan heb ik die niet kunnen vinden en zo nee kunt u er dan een maken 😌?

    Met vriendelijke groet , dunya.

  6. Hoi, ik heb een moeite met het instellen van de v-window. Heeft u misschien een trucje hoe ik de v-window goed kan instellen?

    1. Je kan het beste eerst je x-as instellen. Dat doe je aan de hand van het verhaaltje, schat een beetje in welke waarden de x allemaal zou kunnen aannemen (kijk of het om jaren, minuten, dagen gaat).
      Daarna kun je de optie ZoomFit gebruiken, die stelt je y-as automatisch in!

  7. Dag Hester,

    Complimenten voor je werk.

    Bij maatsystemen teveel nadruk op ‘trucjes’.
    Goede uitleg van verhoudingen met de factor 10, maar waarom ditnjet gebruikt bij het onderwerp snelheid. Je leeft de studenten nu een truc met 3,6, maar wanneer men weet dat je deze 3,6 door 60 minuten en 6o seconden is samengesteld dan krijgt de student meer inzicht en is in staat dit zelf te herleiden. Hij/zij vergeet het nooit meer. De 3,6 is nu geen ‘tructje’ meer. Ook bij de behandeling van snelheid. Wanneer je de grootheden benoemd, dus meter per seconden dan is het in één keer veel duidelijker en de student leert door inzicht en niet door dingen te moeten onthouden.

    Groet Hans

  8. Ik heb dus morgen een toets van hoofdstuk 1 + 4.1 & 4.2 en ik ben zo bang dat ik het ga verpesten, want de vorige keer had ik een 3,4 voor hoofdstuk 1. Ik heb al uw videos bekeken heeft u nog tips voor mij zodat ik mijn toets goed kan maken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *