In de video van de ongelijkheden kwam u tot de conclusie dat de f(x) niet meer groter was dan g(x) bij de asymptoot van g(x) bij 10, wat ik een beetje raar vond aangezien de waarde van bijvoorbeeld f(11) toch groter is dan de onberekenbare waarde van g(11). Is het zo dat je in de wiskunde alleen een conclusie mag trekken als beide waarde aantoonbaar zijn? Het was maar uit nieuwsgierigheid, bij het examen zal ik zeker hetzelfde doen.
Rond 2.28 zegt u dat de asymptoot 4 is. maar er staat -x dit betekent toch ook wel -1? Dus -1+4 = 3 dat maakt het getal tussen de haken niet 0.
Heb ik dit verkeerd begrepen of?
Dat heb je een beetje verkeerd begrepen. -x betekent niet -1. Voor x kun je allerlei getallen invullen, in dit voorbeeld bijvoorbeeld:
1 invullen: -1 + 4 = 3
2 invullen: -2 + 4 = 2
3 invullen: -3 + 4 = 1
4 invullen: -4 + 4 = 0
Zo zie je dat je 0 krijgt als je 4 invult.
Hallo,
In de video van de ongelijkheden kwam u tot de conclusie dat de f(x) niet meer groter was dan g(x) bij de asymptoot van g(x) bij 10, wat ik een beetje raar vond aangezien de waarde van bijvoorbeeld f(11) toch groter is dan de onberekenbare waarde van g(11). Is het zo dat je in de wiskunde alleen een conclusie mag trekken als beide waarde aantoonbaar zijn? Het was maar uit nieuwsgierigheid, bij het examen zal ik zeker hetzelfde doen.
Ja, omdat g(x) niet bestaat voor x > 10, zeg je daar niets over! Succes met je examen 🙂
Hoi!
Heb je ook een video over de halveringstijd en de verdubbelingstijd?
Die zou dan toch hier tussen moeten staan?
Grt Ruben
Die staat bij Exponentieel verband :).
Rond 2.28 zegt u dat de asymptoot 4 is. maar er staat -x dit betekent toch ook wel -1? Dus -1+4 = 3 dat maakt het getal tussen de haken niet 0.
Heb ik dit verkeerd begrepen of?
mvg Desiree
Dat heb je een beetje verkeerd begrepen. -x betekent niet -1. Voor x kun je allerlei getallen invullen, in dit voorbeeld bijvoorbeeld:
1 invullen: -1 + 4 = 3
2 invullen: -2 + 4 = 2
3 invullen: -3 + 4 = 1
4 invullen: -4 + 4 = 0
Zo zie je dat je 0 krijgt als je 4 invult.